اخبار, مقالات

تولید پیکاپ مرسدس بنز کلاس ایکس متوقف می‌شود

در پی تقاضای کم و فروش نامناسب، مرسدس بنز قصد دارد به‌زودی تولید پیکاپ کلاس ایکس را متوقف کند.

در ابتدا همه‌چیز برای اولین پیکاپ مرسدس بنز یعنی مدل X Class خوب پیش می‌رفت. این خودرو در رونمایی بازخورد خوبی دریافت کرد و مرسدس چندی پس از عرضه‌‌ی X Class به بازار موفق شد قوی‌ترین نسخه‌ی آن را هم با موتور V6 روانه‌ی بازار کند. مرسدس بنز حتی در نظر داشت نسخه‌ی V8 از کلاس ایکس را هم تولید کند اما این برنامه فراتر از شایعه و حرف نرفت و هیچ‌گاه به مرحله‌ی عمل نرسید. کلاس ایکس، این روزها اوضاع خوشی ندارد به طوری که جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند مرسدس بنز در فکر حذف این مدل از خط تولید خود و توقف تولید آن است.

به‌نظر می‌رسد که دایملر قصد دارد هزینه‌های خود را کاهش و سود را افزایش دهد و احتمالا اولین قربانی این تصمیم، کلاس ایکس خواهد بود. سال گذشته، فروش مرسدس بنز کلاس ایکس در بازارهای اروپا، استرالیا و آفریقا تنها ۱۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه بود که بسیار پایین‌تر از انتظار است. با آمار فروش یادشده، این خودرو سود مالی چندانی را نصیب شرکت سازنده‌ی خود یعنی دایملر نکرده است. هنوز هیچ تصمیم رسمی در این مورد عنوان نشده است اما با توجه به اینکه همکاری گروه رنو-نیسان و دایملر نیز احتمالا دیگر ادامه نخواهد داشت، می‌توان حدس زد تولید کلاس ایکس به احتمال خیلی قوی متوقف شود.

مرسدس بنز کلاس ایکس تنها در ظاهر یک مرسدس بنز است چراکه این خودرو در زیر پوسته از قوای فنی دقیقا مشابه با نیسان ناوارا استفاده می‌کند. مرسدس بنز کلاس ایکس تا امروز نتوانسته به آمار فروش مد نظر دایملر دست پیدا کند که اصلی‌ترین دلیل آن قیمت بالای این خودرو در مقایسه با رقبا است. مدل پایه‌ی کلاس ایکس در بازار آلمان با قیمت حدود ۴۲ هزار دلار عرضه می‌شود که برای یک پیکاپ بسیار زیاد است. قیمت پایه‌ی کلاس ایکسدر مدل قدرتمند V6 به حدود ۵۵ هزار دلار می‌رسد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که مدل پلاتینیوم فورد F-150 در بازار آمریکا را می‌توان با ۵۵ هزار دلار خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید